Vyrus Alyen 988

7c86a9417a1fdbf7654391e872a125a8_MR43_159
4 120 000 Kč 3 404 959 Kč bez DPH
Osobně v prodejně:na dotazPřepravní společností:na dotaz

Prvotní myšlenku naskicoval britský designér Adrian Morton. Z ní vytvořili Ascanio Rodorigo s Yutakou Igarashim 57 různých finálních verzí na jejímž designu se pracovalo dlouhých devět let!

Základní konstrukční filozofie je podobná s předchozími modely, když tu najdeme dvouválec Ducati, kolem kterého je rám ve tvaru řeckého písmene Omega. K němu jsou pak na každé straně přišroubované kyvné vidlice a řízení zajišťuje rejdový čep. Tady ale veškerá podobnost končí. Když začneme u motoru, tak tu najdeme největší a nejsilnější dvouválec od inženýrů z Borgo Panigale, který kdy ve Vyrusu byl. Dvouválec Superquadro o objemu necelých 1300 kubíků známe z poslední verze dvouválcového superbiku Ducati 1299 Panigale. Každý z dvaceti pro Vyrus speciálně vyrobených agregátů nabídne 205 koní v 10 500 otáčkách při plnění normy Euro 5. Nechybí samozřejmě ani moderní elektronický motormanagment včetně rychlořazení. Kromě potřebné síly do konceptu Alyena zapadá Superquadro také rozsáhlým použitím hořčíku. Ve finále tu máme stroj, který má většinu „železných“ věcí právě z tohoto materiálu. Od obráběných drobností, jako jsou stupačky, páka zadní brzdy, řadička nebo držák chladiče přes vrchní nosný díl v místě, kde běžné bývá nádrž, hlavní rám až po přední a zadní kvyné vidlice. Tyto velké díly jsou už ale vyráběné odlišně, došlo na tradiční technologii odlévání do pískových forem. U všech dílů ale platí, že kompletně pochází z dílen Vyrusu, žádné zadávání externím firmám tu nečekejte.

Největší technickou peckou Alyena ale není nově použitý materiál, to spíš nově řešený systém řízení. Stále tu najdeme kyvnou vidlici s řízením rejdovým čepem, jenže zatímco u předchozích Vyrusů se ovládal systémem táhel, u novinky řízení zajišťuje hydraulika. Z každé strany kola vede na konec řídítka ocelový kabel utěsněný ve speciálním pouzdru s tekutinou na bázi nanočástic uvnitř, který působí jako hydraulický píst. Ten podle lidí z Vyrusu zachovává komfortní a bezpečný pocit z řízení a dokonce by vás neměl okrást ani o potřebnou zpětnou vazbu.

Novinku najdeme také v případě odpružení. Tradiční způsob přenosu sil na tlumící jednotky táhly zůstává, ale díky novým tlumičům by majitel měl poznat výrazný posun. O tlumení se totiž nově starají jednotky Öhlins TTX40, a jestli jste o nich v motocyklové branži nikdy neslyšeli, bude to tím, že jsou určené pro auta a prapůvodně byly vyvinuté dokonce pro formule. Hlavní rozdíl oproti klasicky používaným tlumičům je v tom, že tenhle funguje podobně jako tlumič řízení.

Pozadu nezůstává ani zbytek šasi. Co se kol týče, ta dodala firma Rotobox a je to jejich novinka letošního roku RBX2 s tenkými paprsky ze sekaného karbonu. Závodnickou lahůdku pak dostanou noví majitelé na brzdách. Vpředu to jsou závodní brzdové třmeny Brembo GP4-rr P4 obráběné z jednoho kusu materiálu a jejich potravou můžou být dva druhy kotoučů. Buď to budou karbon-keramické 320mm kotouče nebo o kousek civilnější plovoucí kotouče Brembo T-Drive o stejném průměru. Logické je, že o ovládání brzd se bude starat špičková pumpa Brembo Corsa Corta, a ani zadní brzdový systém nebyl ušetřen závodního náčiní. Tam se nastěhoval obráběný třmen SS P2.

VýrobceVyrus