Revoluční zavešení podle vzoru TESI pak TERA nastavuje nový standard v motocyklovém průmyslu. Navíc je vybavena ikonickým litrovým přeplňovaným čtyřválcovým motorem od Kawasaki, který do tebe pustí 200 koní.
TERA, je nejnovějším vývojem koncepce podvozku TESI s uspořádáním zajišťujícím přesně 52,5% rozložení hmotnosti na předek, které inženýři v Rimini považují za optimální pro řadový čtyřválcový Performance Crossover.
Od prvních let existence značky bylo uvedeno na trh mnoho motocyklů Bimota. Všechny kombinují výkonnost motoru s prvotřídní ovladatelností.
Nyní Bimota vytvořila stroj, který je na světové scéně jedinečný !
Výrobce | Bimota |
Bimota TERA Specifikace
MOTOR
4-stroke, 4-cylinder, DOHC, 4-valve, liquid-cooled, supercharged
Displacement
998cc / 60,9 cu-in
Vrtání x Zdvih
76.0 x 55.0 mm
Kompresní poměr
11.2:1
Výkon
147.1 Kw / 200 hp @11.000 r/min
Kroutící moment
137,0 Nm / 8.500 r/min
Palivový systém
FI (Fuel Injection)
Euro-5+
Ignition Timing
10°BTDC @ 1.100 r/min > 41° BTDC @ 6.000 r/min
Zapalovací svíčky: NGK SILMAR9E9
Odtrh: 0,8 > 0,9 mm / 0,031-0,035 in)
Cylinder Numbering Method
Left to right 1-2-3-4
Firing Order
1-2-4-3
Lubrication System
Forced lubrication (wet sump)
Engine Oil Type: API SG, SH, SJ, SL or SM, with JASO MA, MA1 or MA2
Viscosity: SAE 10W-40
Capacity: 4.7 L
Coolant Capacity : 3.1 L
TRASMISSION
6-speed, constant mesh, return shift
Clutch
Wet, multi disc
Final Drive
Chain drive
Primary Reduction Ratio: 1.480 (74/50)
Final Reduction Ratio: 2.556 (46/18)
Overall Drive Ratio: 5.098 (Top gear)
Gear Ratio
1st 3.077 (40/13)
2nd 2.471 (42/17)
3rd 2.045 (45/22)
4th 1.727 (38/22)
5th 1.524 (32/21)
6th 1.348 (31/23)
FRAME
Frame Type
Aluminum alloy plates billet machined, with rear swingarm mounting plate
Front Suspension / Wheel Travel
Öhlins TTX 36 nitrogen gas charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and adjustability and hand-turn spring preload adjustability, and top-out spring/114 mm (4,48 in)
OPTIONAL
Marzocchi semi-active suspension system (Wheel Travel 145 mm / 5,70 in)
Rear Suspension / Wheel Travel
Öhlins TTX36 nitrogen gas charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and adjustability and hand-turn spring preload adjustability, and top-out spring/135 mm (5,31 in)
OPTIONAL
Marzocchi semi-active suspension system (Wheel Travel 165 mm / 6,49 in)
Front Brakes
Dual radial-mount, opposed 4-piston Brembo Stylema® calipers, dual semi-floating 330 mm discs, KIBS ABS
Rear Brakes
Opposed 2-piston calipers, single 220 mm disc, KIBS ABS
Tire Size
Front 120/70ZR 17 M/C (58W)
Rear 190/55ZR17 M/C (75W)
Rim Size
Front J17M/C x MT 3.50
Rear J17M/C x MT 5.50
Rake/Trail
n/a
Overall Length
n/a
Overall Width
n/a
Overall Height
n/a
Ground Clearance
174 mm (+/-30 mm) / 6.85 in (+/-1,18 in)
Seat Height
820 mm (+/-30 mm)
Curb Weight
n/a
Fuel Capacity
22 lt
Rozvor
1.445 mm
Asistenti:
Kawasaki Cornering Management Function (KCMF), Kawasaki Traction Control KTRC (3-MODE), Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Brembo Stylema Calipers, Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS), Kawasaki Quick Shifter (KQS) (upshift & downshift), Electronic Cruise Control, All Led Lightning, Full-Colour LCD TFT screen, Assist & Slipper Clutch.
Jaká je cena?