Společnost Moto Morini byla založena v 1937 v Bologni Alfonsem Morini, kde začal vyrábět vlastní motocykly s motory o objemu 350 a 500ccm pod názvem Motini Morini a do znaku vsadil starořímskou orlici. Vytvořil na svoji dobu i převratnou konstrukční záležitost a to hnací kardanovou hřídel. Bohužel zdárný rozvoj přerušila druhá světová válka, během ní musela továrna na příkaz Mussoliniho změnit svůj výrobní program na lehké vojenské náklaďáky a motorové součástky do letadel německé Luftwaffe. Na sklonku války byla továrna spojenci vybombardovaná a Alfonso Morini začínal prakticky od nuly.

V roce 1946 opět zahájil výrobu levných 2T motocyklů o obsahu 175ccm pro širokou veřejnost. V roce 1953 byl vyroben první 4T motor OHV o stejném objemu. V roce 1956 se továrna musela přestěhovat do větších prostor, kde výroba pokračovala a rozšiřovala svoji nabídku až do smrti zakladatele v roce 1969.

Po smrti pana Morini společnost přebírá jeho dcera Gabriella, ale to už ve společnosti pracovali konstruktérské legendy Dante Lambertini a Nerio Biavati, kteří mimo jiné přišli s dvojitou vačkovou hřídelí pro závodní speciály.

V sedmdesátých letech Moto Morini uvedla úspěšně na trh své první motocykly s motorem do V o obsahu 350 a 500ccm. Ve stejných letech vznikl i legendární model Morini 3½, který do dneška má velmi loajální majitele.

V polovině 80.let se pod vlivem silné levicové odborové organizace rozhořely nekonečné stávky a spory s vedením společnosti. Došlo k poklesu výroby a nevyhnutelnému bankrotu zabránila majitelka Gabriella Morini prodejem továrny v roce 1987 firmě Cagiva, která v roce 1988 uvedla na trh nový model Moto Morini s názvem Dart 350 se zcela novým motorem  72 ° V-twin, enduro Coguaro ve verzích 350 a 500ccm a cestovní motocykl New York. Bohužel na začátku devadesátých let nebyl zájem ze strany Cagivy na dalším vývoji MM. V roce 1993 je zastavena výroba a továrna se zavírá. Značku MM získává společnost Ducati prostřednictvím svého vlastníka investiční skupinu Texas Pacific Group a posílá jí takříkajíc k ledu, jako svého největšího konkurenta.

V roce 1999 od Ducati značku Moto Morini odkoupil Franco Morini, synovec Alfonse, a roce 2004 po pěti letech vlastního vývoje je představena nová modelová řada, kterému dominuje „naháč“ Corsaro 9½ následuje Corsaro Veloce Sport, Avio a Scrambler. Všechny modely osazeny vlastním motorem 87 ° V-twin o objemu 1200ccm s výkonem 140 koní. Bohužel na příliš rychlý vzestup a přemíru aktivit nebyl dobře připraven finanční rozpočet společnosti a ta musela sama na sebe podat v roce 2009 návrh dobrovolné likvidace.

V roce 2012 ji kupuje společnost Eagle Bike podnikatelů Capotosti a Jannuzzelli, a začíná restart slavné značky Moto Morini. Na  trh jsou uvedeny všechny známé modely Corsaro Veloce, Granpasso a Scrambler a vývoj dalších modelů se začal opět ubírat dopředu a nabídka se rozšiřuje o další modely Milano, New Srambler, Ti22.

Každý motocykl je unikátní

Každý motocykl Moto Morini je ručně postavený v moderní továrně v itálii – od motoru až po poslední úpravy před odesláním. Díky ruční práci, motocykl po motocyklu, má zákazník možnost rozhodovat o každém detailu, může si nechat uzpůsobit motocykl podle svých přání a spolupracovat na výsledné podobě se specialisty. Můžete si vybrat příslušenství, které se pro váš motocykl nejlépe hodí, z katalogu, který obsahuje bezpočet položek, které pro Moto Morini speciálně vyrábí společnost Rizoma. Můžete si s pomocí designerů zvolit to správné barevné schéma i speciální tuningové barevné efekty (např. sublimace s neskutečnou úrovní detailu).

Zobrazit více

Nabídka motocyklů MotoMorini

Naše produkty v e-shopu

{{product.name}}