Společnost CR&S (Café Racers & Superbikes) založil v roce 1992 Roberto Crepaldi s cílem podporovat sportovní motorky z šedesátých a sedmdesátých let minulého století (Cafe Racery) a jejich vnuky dneška (Superbiky).Za tímto účelem byl otevřen obchod v Miláně, kde byly vystaveny a prodávány klasické motocykly, z nichž většinu tvořily anglické stroje značky Norton přestavěné na unikátní Streetfighters. O rok později se připojil k Robertovi čtyřicetiletý talentovaný novozélandský designer John Britten, který mimo jiné navrhoval ve svém zahradním domku mimořádný závodní motocykl Britten V 1000.CR&S začne zajišťovat  technickou a logistickou podporu závodnímu týmu Britten, který se účastní takových závodů jako je například Monza, Mettet, TT, Assen a rovněž začíná stavět první Britteny pro zákazníky. Současně se věnuje i závodění, které ale bohužel končí tragédií, když při závodech TT na ostrově Man irský jezdec Mark Farmer po smyku a opuštění trati havaruje a na místě umírá. CR&S Britten V 1000 byl na Novém Zélandě celý přestavěn a první, kdo na něm začal znovu závodit, byl Andrew Stroud, který okamžitě vyhrál závod v Daytoně.Poté přicházely další úspěchy, ale po skončení šampionátu superbiků v roce 1995 slavný stavitel John Britten umírá. Po smrti Johna byl stroj kompletně repasován a stal se nejcennějším motocyklem ve sbírce prezidenta společnosti Roberta Crepalda. Závodní činnost byla ukončena a společnost se soustředila jen na přestavby motocyklů, které pocházely z Nortona, Moto Guzzi a jiných.Důležitý rok pro firmu se stal rok 2001, kdy do firmy vstoupili dlouholetý přátelé Roberta, celosvětově uznávaný fotograf Giovanni Cabassi a milánský inženýr Giorgio Sarti, který má největší muzeum na světě značky Bimota. Začal vývoj vlastního motocyklu s motorem od BMW / Rotax F650 nazvaný VUN (v Milánském dialektu uno, tedy jedna). V únoru roku 2004 je na světě první prototyp, který se začíná testovat a dolaďovat. Již v září téhož roku je VUN oficiálně představen na jedné z největších výstav INTERMOT v Mnichově. Na základě pozitivních ohlasů, je rozhodnuto postavit do konce roku 10 motocyklů. Tři různé varianty byly představeny na výstavě EICMA, která se konala v listopadu téhož roku. V roce 2005 probíhalo doladění veškerých detailů neboť v CR&S chtěli zákazníkům dodávat naprosto unikátní stroj. Tento rok byl pro CR&S nesmírně důležitý, kdy probíhali testy společně s novináři ve všech možných klimatických podmínkách. Během července byly dokonce postaveny dvě závodní verze, které se úspěšně zúčastnily týdne Ducati Speed pořádané na novém okruhu Pannonian-Ring v Maďarsku. V září začal start výroby, první modely byly dodány do Itálie, Spojených států a Německa.V roce 2007 se již motocykly dodávaly do Německa, USA, Velká Británie, Rakouska, Nizozemska a Francie, byl také založen klub majitelů CR&S VUN a motocykl se zúčastňoval spousty akcí po celé Evropě. Rok 2009 byl opět velice důležitým milníkem ve společnosti, neboť vznikl první prototyp CR&S DUU (V Milánském dialektu due tedy dva), který měl svou premiéru na výstavě MAD (Moto Arte Design) a poté byl též představen na výstavě EICMA v Miláně. Pár čísel na závěr: pohonnou jednotkou je americký vzduchem chlazený vidlicový dvouválec S&S X-Wedge o objemu 1916 cm3. Velký V-Twin disponuje výkonem 72 kW (98 koní) a maximální točivý moment je 150 Nm.

 

Zobrazit více

Nabídka motocyklů CR&S

Naše produkty v e-shopu

{{product.name}}